Falska människor..

Nu när jag sitter här och bara är så tänker jag.. Jo, det händer.
jag kom att tänka på att falska människor finns överallt. Bakom varje lögn, varje svek, varje stela leende..
Jag har en "vän" som verkar vara rätt falsk nu.. Men jag har alltid kunna lita på henne.. Nu känns allt förjäves. Jag orkar inte bråka med henne. Det är inte lönt.. Jag har bara tröttnat och inte orkat ge efter. Jag känner bara för att sluta i skolan helt. Efter denna veckan har vi bara två veckor kvar och allt blir bra. Jag är rätt säker på att allt blir bra.
Tillbaka till falska människor. Jag kan erkänna att jag också har varit falsk någon gång sådär när man vill bli vänner med andra pga populariteten och sånt. Jag kan inte klandra de som gör det eftersom de flesta faktiskt vill vara populära. Men ärligt talat har jag växt ifrån det och orkar bara inte bry mig om sånt mer. Det är bara det att min "falska lilla vän" inte har det. Jag är rätt less på att hon beter sig sådär. Men vad kan jag göra?
Jag tycker bara att en bra början är att bara försöka vara så ärlig som möjligt och sen bara go with the flo, så att säga.
några som håller med eller inte håller med? kommentera gärna!


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0