Vill du ha hjälp?

Idag följde jag med mamma ut och handlade. Bara för att jag ska vänja mig vid blickarna på mitt ansikte. →
Jag har i och för sig solglasögon för att dölja lite.. Hur som helst, stod jag vid osten och tittade rakt fram. Då kom en trevlig ung kvinna fram och frågade om jag ville hjälp med o läsa priserna. Hon trodde jag var blind.
Det bevisar att det finns människor som bryr sig om andra och åtminstone tar sig tid och frågar. Det var fint tyckte jag. En liten hyllning till henne!
Det fick mig även att tänka på hur diskriminerande vi är mot blickförhindrade människor...
Det finns inte ens blindtext i affärerna. Det tyckte jag var lite dåligt. Om jag blir VD eller liknande för en affär någonstans ska jag fighta hårt och starkt för att få in blindtext! Visst de får kanske hjälp eller så men ändå. Tänk om man hellre vill göra något själv. Jag hade dött av inte få lov och göra något själv.
Hur som helst. Bara något jag tänkte på..
Vi hörs senare!


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0